20 Mart 2014 Perşembe

DÜNYANIN FALINA BAKAN KİTAP: "GELECEK YÜZYIL"

Pegasus yayınlarından çıkan ,George Friedman imzalı "Gelecek 100 Yıl" benim için hem ilginç hem de güncel bir kitap oldu.Bu kitabı okuduktan sonra haberleri daha bir anlayarak izlemeye başladım.
 Dünya haritasını önünüze koyarak bu kitabı okursanız daha kolay çözümlersiniz.Yazar geçmişi hatırlatıp günümüze dönüyor ve elde ettiği çıkarımlarla da geleceği yorumluyor. Kısacası dünyanın falına bakıyor.
 Genel hatlarıyla dünya üzerinde beş önemli bölgeden bahsedilmiş. Amerika 21.yüzyılın en büyük gücü kabul edimiş ve bunun en önemli nedeni olarak ta tüm denizlere hakim olması gösterilmiş.Diğer dünya ülkelerinin durumu da Amerika ile olan ilişkilerine göre ele alınmış. Gelecekte Rusya'nın parçalanacağı ve Doğu Avrupa da bir güç kargaşası olacağı söyleniyor. Rusya'nın güçlenmesi Amerika'nın işine gelmeyeceğinden,bölgede Polonya ve Türkiye'ye destek çıkarak güç dengesini elinde tutmaya çalışacağı belirtiliyor. Avrupa'nın bir yandan ekonomisini büyütmeye çalışırken bir yandan da kendi aralarında çıkar çatışmaları yaşayacağı öngörülüyor. Çin ve Japonya'nın Amerika'ya karşı kafa tutsalar da askeri anlamda yeterli olmadıklarından yakın gelecekte savaş olmayacağını ancak ilerde beklenebileceğini ifade ediyor. Meksika 'nın da ilerde Amerika'ya meydan okuyabileceği ifade ediliyor.



 Bu kitapta da görülebileceği gibi tarihin temeli her zaman güçe dayalı.Ekonomik ve askeri anlamda gücü olanın her daim lider olduğuna bir kez daha şahit oluyorsunuz.Geçmişte silah ve bombalar en büyük güç kaynağı iken gelecekte enerji kaynakları ve uydular öne çıkıyor.
Bir öngörüde iş gücünde ve nüfusta azalma yönünde.
Bazı anlatılanlar bana fazla abartı gelse de yaşadığımız dünyayı ve olayları yorumlayabilmek için okunması gerektiğine inanıyorum.
Düşmanı her daim kollamayı,dostunu da her daim destek olmaya hazır olması için güçlendirmeyi öneren ancak dostu düşmana döndürecek kadar da yardım etmemeyi söyleyen ve güç dengesine inanan bir anlatım.
Sadece ülke bazında değil ,insan ilişkileri bazında da aynı kurallar söz konusu.
Hayatı bu kadar hesaplı yaşamak beni bozar.Dilerim güçlerin değilde olumlu duyguların egemen olduğu bir dünyada yaşarız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder