12 Eylül 2013 Perşembe

İLGİ ÇEKİCİ BİR PSİKOLOJİK ROMAN:"SIĞINAK"...

Sığınak bana hiç ummadığım bir anda Kahve Yayınları tarafından hediye edildi ve  tam da boş zamanıma denk geldiği için hemen okumaya başladım.(Yayınevine bu vesileyle bir kez daha teşekkür ederim.)Kitap konusunda çok nötr durumdaydım zira ne yazarını ne de kitabı tanımıyordum.Ama psikolojik romanları okumayı sevdiğimden bana cazip geldi.
Başlangıçta hikaye çok ağır ilerliyor ve hani bunun gerilimi diyorsunuz.Bir Grange arayanları hayal kırıklığına uğratabilir.Ama psikologların nasıl çalıştığını ve insanlarla konuşurken gerçekte neleri gördüklerini öğrenmek isteyenlere güzel bir kitap.Bir psikoloji eğitim kitabını okumak sıkıcı olabilir ama bu kitap hem bir hikaye anlatıyor hem de kişilik analizi hakkında size bilgi veriyor.Okudukça zevk aldığım ve kendimce bazı notlar aldığım kitaplardan biri.Parçalanmış bir aile ve hiç ummadığı anda bu ailenin sorunlarına dahil olan bir psikolog.Doktor iken nasıl hasta konumuna düşersiniz?Bir anlık bir karar değişikliği hayatınızı nasıl değiştirir?İnsan tecrübeleriyle mi iç güdüleriyle mi hareket etmeli?Cevaplar burada gizli...
Psikoloji türünden hoşlananlara ve şiddetin hayatı nasıl etkilediğini merak edenlere güzel bir örnek olabilir.Okumalarını tavsiye ederim.
Bu romandan edindiğim bir çıkarımı sizinle paylaşmak istiyorum:
"HER PSİKİYATRİST ASLINDA POTANSİYEL BİR PSİKİYATRİ HASTASIDIR"...



Yeni kitaplarda ve yeni yorumlarda buluşmak dileğiyle...

1 yorum: